• ru
Адвокатська компанія
«Слинько та партнери»

Чи достатньо «силових» заходів для викорінення конвертаційних центрів?

Чи достатньо «силових» заходів для викорінення  конвертаційних центрів?

За даними Міндоходів, під час наради, 13 лютого 2014 року Олександр Клименко доручив працівникам слідчих та оперативних підрозділів посилити боротьбу з конвертаційними центрами. Як зазначив міністр: «Заходи щодо ліквідації конвертаційних центрів повинні бути на постійному контролі оперативних та слідчих підрозділів Міндоходів». За словами міністра, сьогодні постійно з’являються нові, більш складні схеми фінансових злочинів, тому потрібно не просто руйнувати їх, а й застосовувати комплекс заходів для їх упередження. Водночас боротьба із фінансовими злочинами має бути посилена за рахунок аналітики та ІТ-технологій.

Чи дають результати силові заходи?

Однак, виникають питання: чи достатньо «силових» заходів для викорінення конвертаційних центрів з економічної сфери та чи знижується рівень тіньової економіки в результаті таких заходів.
Такі питання виникають з огляду на вже досить тривалу боротьбу слідчих та оперативних підрозділів з конвертаційними центрами, яку керівники вказаних підрозділів весь час намагаються посилити та активізувати. Разом з тим, конвертаційні центри продовжують виконувати свої функції і причини їх існування зовсім не в бездіяльності правоохоронних органів. Основна причина в наявному попиті на послуги з переведення безготівкових коштів в готівку та мінімізацію податкових зобов’язань. В більшості випадків конвертаційні центри слугують інструментом штучного формування податкового кредиту з податку на додану вартість та валових витрат з податку на прибуток підприємств.

Основна шкода від дій конвертаційних центрів – це суми податків несплачені суб’єктами господарювання та виведення коштів до тіньового сектору економіки.

Що ж дійсно допоможе знизити рівень тіньової економіки і зробити невигідним ухилення від сплати податків?

Приховування економічної діяльності від контролю і ухилення від сплати податків призводить до низки несприятливих для економічного життя наслідків, зокрема: до зростання оподаткування доходів законослухняних платників податків, спонукаючи їх, у свою чергу, до приховування доходів від оподаткування. Відбувається зростання кількості нелегально зайнятого населення і відповідно – витіснення з робочих місць легальних працівників; зменшується загальний обсяг офіційного виробництва, спричиняючи зниження податкових надходжень.

  Платник єдиного податку: чи можливі платежі електронними грошима?

Повністю викорінити тіньову економіку не можна, але необхідно знизити її до прийнятного і суттєво відчутного для економіки країни рівня. Обґрунтованим параметром у стратегії зменшення впливу тіньової економіки є її питома вага, що не перевищує 10 % ВВП. Практика ефективного функціонування ринкової економіки доводить допустимість такого рівня тіньової активності.

Скорочення тіньової економіки до десятивідсоткового рівня має бути поставлено як стратегічне завдання. Цього рівня держава повинна досягти шляхом різкого скорочення корупції, хабарництва держапарату і тіньових операцій. Необхідне прийняття радикальних заходів і для легалізації значної частини неофіційної економіки.

Основна мета полягає в створенні необхідних умов і факторів за яких тіньова економічна діяльність була б невигідна, що забезпечило б сумлінну сплату податків.
Не менш важливими напрямками є: реформування державного апарату, проведення політики глибоких адміністративних реформ з метою впорядкування організаційних управлінських структур, правоохоронних органів, координації їхньої діяльності; розвиток міждержавного співробітництва у боротьбі з економічною злочинністю.

Пріоритетним напрямком нового курсу в економічній політиці повинна стати програма інтеграції тіньового капіталу з легальним, суть якого полягає в заохоченні вітчизняного товаровиробника. Очевидно, це зможе стати значною допомогою підприємцям, зміцнить їх положення в суспільстві.

Інтеграція продуктивно-виробничої частини тіньової економіки в легальну і оптимальний рівень податкового навантаження для вільного підприємництва, можливо, позитивно відобразиться на всьому суспільстві.

  • Компанія «Слинько та партнери» – компанія повного юридичного сервісу для сфери бізнесу і посадових осіб.
  • Наша Компанія об'єднує фахівців з досвідом більше 25 років, включаючи досвід роботи в правоохоронних і контролюючих органах. Ми завжди достовірно прогнозуємо дії правоохоронних і контролюючих органів, що дозволяє мінімізувати ризики і знайти найбільш ефективні шляхи захисту інтересів клієнта.
  • Ми гарантуємо високу якість послуг.
  • Ми забезпечуємо зворотній зв'язок відразу після Вашого звернення і в найкоротші терміни рекомендуємо стратегію по Вашій справі або питанню.
  • У нас справедливі ціни, які відповідають якості послуг.